Letnia "wyprawa" na plac zabaw - jakie przekąski zabrać dla dzieci?

Plac zabaw latem to doskonałe miejsce, by spróbować przekonać dziecko do spróbowania nowych, zdrowych przysmaków. Owoce to idealne przekąski! Dla naszych dzieci nie sposób znaleźć nic lepszego  ☺  Zawierają wszystkie witaminy, z wyjątkiem D  i B12. Są źródłem minerałów, błonnika oraz bezcennych substancji barwnikowych, neutralizujących wolne rodniki. I co bardzo ważne - większość owoców jagodowych dostarcza mało kalorii.

Małe co-nieco na plac zabaw?

Wybierając się z dzieckiem na plac zabaw warto zaopatrzyć się w te wspaniałości! Obowiązkowa woda plus „małe co-nieco”  jak powiedziałby Kubuś Puchatek…  
Osobiście proponuję do „zestawu zabawowego” owoce sezonowe! Wykorzystajmy ten wspaniały letni czas i zajadajmy się nimi, pokazując naszym dzieciom, że są warte zachwytu!  

Jeszcze rosną truskawki – za moment będziemy tęsknić za tym smakiem… Oczywiście wszyscy wiemy, że polskie truskawki są najwspanialsze, bo tego aromatu gdzie indziej nie znajdziemy!
Dlaczego warto po nie sięgać?

truskawki1
  • Mają więcej witaminy C niż cytryna czy grejpfrut
  • Truskawki zawierają beta-karoten i witaminy z grupy B, żelazo, wapń, potas, magnez
  • Zawierają dużo błonnika, w tym rozpuszczalnego, czyli pektyny oraz bromelię, która poprawia trawienie, wspomaga usuwanie toksyn, ma też działanie przeciwzapalne
  • Regulują dotlenieni krwi, dzięki zawartej w nich witaminie PP.

I są SMACZNE!

Maliny swym apetycznym wyglądem zachęcają nas do zakupów. Niosą też dobre skojarzenia – kto z nas nie chce, by jego dziecko miało „buzię jak malinka”? To synonim zdrowia i urody! I nie bez przyczyny.

maliny

Jak przeczytałem -

  • Maliny są źródłem witaminy C, beta-karotenu, kwasów organicznych i flawonoidów, witamin E, B1, fosforu, potasu i wapnia.
  • Znacząco zwiększają odporność, chronią przed infekcjami.
  • Sprzyjają utrzymaniu zdrowej skóry, kości i zębów.
  • Łagodzą biegunki i niestrawność.
  • Mają działanie moczopędne, pomagają przy chorobach stawów.
  • Sok z malin to dobry środek napotny, obniża gorączkę i ułatwia zwalczanie przeziębienia.
  • W 100 g owoców jest tylko 29 kcal.

(źródło: www.poradnikzdrowie.pl)

Co ciekawe – także liście malin są cenne: działają ściągająco, hamują rozwój bakterii jelitowych i skutecznie zmniejszają biegunkę, mają działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne.

jezyny Jeżyny mają podobne właściwości do malin, ale poleca się je również osobom ze skłonnością do anemii i w okresie rekonwalescencji po ciężkich chorobach.

A mamy jeszcze:  agrest, porzeczki, jagody, czereśnie i wiśnie!  Całe bogactwo letnich smaków ☺
Polskie dzieci kochają polskie owoce!

 A my kochamy nasze dzieci – dlatego idąc z nimi na plac zabaw bierzmy ze sobą owoce jako przekąskę.
Teraz naprawdę warto wykorzystać czas na nasze rodzime, wspaniałe owoce sezonowe!

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na stronie i prowadzić działania marketingowe.
Czy zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies? OK